as 2.png

Parametry

dobrého

názvu

Znalost značky_

První, ze všeho nejdůležitější, je seznámení se s filozofií značky, charakterem produktu nebo cílem služby. To definuje další kroky při tvorbě nového názvu, který by měl splňovat důležitá kritéria.

Originalita_

Restaurací Na Růžku je v Česku přibližně 100. Tudy cesta nevede, i když popravdě jich tam vede rovnou 100. Jde to i lépe.

Použitelnost_

Sociální sítě a webová doména jsou hlavními komunikačními kanály. Je třeba se ujistit, že tam název není už obsazen.

Význam_

Otevřít v Chorvatsku Restaurant Strava je jako spáchat v Japonsku harakiri. Slovo strava totiž v chorvatštině znamená hrůza nebo děs.

Výslovnost_

Už jste si někdy objednávali Hoegaarden, teda hůgárden, vlastně uegárden, či huchárdn nebo snad úgardn? Zlatej Bráník…

Zapamatovatelnost_

Ve Walesu mají obec Llanfairpwllgwyngy-llgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch, v Česku máme Aš. Na dobře vybavitelném názvu záleží.

do.png

Registrace_

Úřad průmyslového vlastnictví. Jedině ten dokáže propojit nový název s jeho majitelem. Jakmile to není černé na bílém, název jakoby nebyl.